Program
Kurs: Project Management Professional in (PMP...
Logowanie

Curriculum

Project Management Professional in (PMP) - praktyczne wskazówki

Text lesson

Program Manager i Portfolio Manager

 

Menedżer Programu

Definicja

Menedżer programu nadzoruje program, który składa się z grupy powiązanych ze sobą projektów, mających wspólny cel.

Kluczowe obowiązki

  • Koordynacja: Zapewnia efektywną koordynację między projektami wchodzącymi w skład programu, aby działały spójnie i wzajemnie się wspierały.
  • Dostosowanie do strategii: Upewnia się, że każdy projekt w programie jest zgodny ze strategicznymi celami organizacji.
  • Wsparcie dla kierowników projektów: Prowadzi i wspiera kierowników projektów w ramach programu, pomagając im osiągnąć cele organizacji.

Menedżer Portfolio

Definicja

Menedżer portfolio zarządza portfolio, które może obejmować programy, projekty oraz czasami operacje organizacyjne.

Kluczowe obowiązki

  • Zarządzanie na poziomie wykonawczym: Pracuje na poziomie strategicznym, nadzorując cały portfel, co obejmuje zarówno programy, projekty, jak i operacje.
  • Koordynacja: Zapewnia koordynację między programami, projektami oraz operacjami w miarę potrzeb, aby organizacja działała spójnie.
  • Wsparcie dla menedżerów: Wspiera i prowadzi menedżerów projektów, menedżerów programów oraz menedżerów operacyjnych w realizacji ich zadań.
  • Cele strategiczne: Upewnia się, że wszystkie programy, projekty i operacje są zarządzane zgodnie z celami strategicznymi organizacji.

Roles of the Program Manager and Portfolio Manager

Program Manager

  • Definition: A program manager oversees a program, which consists of a group of related projects.
  • Key Responsibilities:
    • Coordination: Ensures effective coordination between projects within the program.
    • Alignment: Makes sure that each project aligns with the organization’s business strategy.
    • Support for Project Managers: Leads and supports the project managers of the projects within the program to help achieve the organization’s strategic goals.

Portfolio Manager

  • Definition: A portfolio manager manages a portfolio that can include programs, projects, and sometimes operations.
  • Key Responsibilities:
    • Executive Management: Operates at an executive level, overseeing the entire portfolio.
    • Coordination: Provides coordination between programs, projects, and operations as needed.
    • Support for Other Managers: Supports and leads project managers, program managers, and operation managers.
    • Strategic Goals: Ensures that all programs, projects, and operations are managed in accordance with the organization’s strategic goals.
Layer 1