Wprowadzenie do Zarządzania Integracją w Projektach
Rola Kierownika Projektu
Jeśli ktoś zapyta Cię, jaka jest główna rola kierowników projektów, odpowiedź powinna brzmieć: zarządzanie integracją. Oczywiście, kierownicy projektów mają także inne obowiązki w innych obszarach wiedzy, ale zarządzanie integracją jest ich główną odpowiedzialnością i obejmuje pracę na wysokim poziomie. Mogą delegować zadania w innych obszarach, ale zarządzaniem integracją zajmują się osobiście.
Procesy w Zarządzaniu Integracją
Zarządzanie integracją obejmuje procesy we wszystkich pięciu grupach procesów. Jest to jedyny obszar wiedzy, który ma procesy we wszystkich tych grupach. W zarządzaniu integracją wyróżniamy siedem procesów:
- Tworzenie Karty Projektu – Proces inicjujący.
- Tworzenie Planu Zarządzania Projektem – Proces planowania.
- Kierowanie i Zarządzanie Pracami Projektowymi oraz Zarządzanie Wiedzą Projektową – Procesy wykonywania.
- Monitorowanie i Kontrola Prac Projektowych oraz Przeprowadzanie Zintegrowanej Kontroli Zmian – Procesy monitorowania i kontrolowania.
- Zamykanie Projektu lub Fazy – Proces zamykający.
In English:
- Develop Project Charter – Initiating Process.
- Develop Project Management Plan – Planning Process.
- Direct and Manage Project Work and Manage Project Knowledge – Executing Processes.
- Monitor and Control Project Work and Perform Integrated Change Control – Monitoring and Controlling Processes.
- Close Project or Phase – Closing Process.